De vakbeurzen gaan van start! Begin september wordt een drukke tijd voor de beddenbranche: Vakbeurs in De Woonindustrie, Vakbeurs Slapen en Hollandsch Slapen staan voor de deur. Dat betekent dat er vandaag een extra dikke editie van Bedding Business Magazine in jullie brievenbus is gevallen met heel veel nieuwtjes! Maar liefst 84 pagina’s met alles wat jullie moeten weten over de beurzen en de meest interessante noviteiten die de fabrikanten gaan tonen. We zetten hier enkele primeurs en noviteiten op een rij.

PRIMEUR: Nieuw slaapconcept Technogel  Sleeping
Meer diepe slaap, waardoor je meer uitgerust wakker wordt. Dat is waar het nieuwe slaapconcept Technogel® Sleeping mee uitpakt. De unieke eigenschappen van het Duits-Italiaans gepatenteerde Technogel® brengen alleen maar voordelen met zich mee. Zo transporteert en verspreidt de gel lichaamswarmte, zodat het lichaam koel en comfortabel blijft. Daarnaast verlagen ze drukpunten, wat zorgt voor een betere doorbloeding tijdens de slaap. Hierdoor ervaar je tot 45% meer diepe slaap. Dat is wetenschappelijk bewezen en bovendien is de matras duurzaam in gebruik. Technogel® Sleeping wordt voor het eerst geïntroduceerd tijdens de Vakbeurs Slapen in Baarn. Het slaapconcept is bedoeld voor de betere slaapspeciaalzaken. In Bedding Business Magazine een uitgebreid interview!

PRIMEUR: Sanamed lanceert langverwachte Sanagel 7 HR matras
Sanamed komt dit najaar met twee primeurs. Op de Vakbeurs Slapen presenteren ze de nieuwe Sanagel Perfection 7. Later in het jaar volgt de Sanagel Perfection 4, een nieuwe One-Fits-All matras. Deze matrassen zijn een mooie aanvulling op de reeds bestaande reeks matrassen die het merk omvat. Sanamed staat voor matrassen en kussens die zorgen voor een optimale ondersteuning, ergonomie en ligcomfort. Het uitgangspunt bij alle matrassen is dat ze moeten zorgen voor drukverlaging. Verder biedt Sanamed 20 jaar garantie, afritsbare hoezen en hypoallergene materialen.

PRIMEUR: Kayori geeft kunstenaars van HandicapNL een gouden kans 
Kayori startte 1.5 jaar geleden met unieke Gots gecertificeerde textielcollecties voor de beddenspecialist. Het bedrijf heeft een doel: de wereld een beetje beter maken. In een eerder interview vertelde eigenaar Jorn Pashouwer daar alles over. Kayori is onder andere partner van HandicapNL en Het Vergeten Kind. Ze dragen 2 procent van de omzet af aan deze goede doelen en ontwikkelen sociale projecten gericht op slapen. Zo is onlangs, samen met de dealers, actief deelgenomen aan de Nacht van het Kind, een initiatief vanuit Het Vergeten Kind, KiKa en het Liliane fonds. Het nieuwste project ligt zelfs vanaf 1 oktober in de winkel. In samenwerking met HandicapNL heeft Kayori zeven mensen met een (geestelijke)beperking een collectie dekbedovertrekken voor kinderen laten ontwerpen. Het resultaat is een unieke collectie en heel gelukkige kunstenaars.

KORT INTERVIEW: PERZONA op Hollandsch Slapen 
Perzona is de verrassende nieuwkomer bij Hollandsch Slapen. Wij spraken kort met Jean-Paul Palman over de deelname aan het event, de noviteiten en meer.

Waarom meedoen aan Hollandsch Slapen? “Wij hebben 2 redenen om mee te doen; allereerst omdat wij denken dat wij thuishoren in het rijtje Nederlandse bedrijven dat zich probeert te onderscheiden op het gebied van slapen en ten tweede willen wij met onze deelname een definitief punt zetten achter het ‘besmette verleden’ van Perzona en laten zien dat we er sterker dan ooit tevoren voor staan en onderscheidende gepatenteerde producten bieden waarmee de winkelier het verschil kan maken op advies in plaats van prijs.”

Hoe gaat het met Perzona? “Met Perzona gaat het beter dan ooit. Wij staan aan de vooravond van ons 5-jarig jubileum in november van dit jaar. Dit markeert een belangrijke mijlpaal in ons bestaan en daarmee tonen we aan dat er een (groeiende) markt is voor persoonlijk slapen en verkoop gebaseerd op advies.”

Wat kunnen bezoekers verwachten van Perzona? “De nieuwe ‘ELAN’ Boxspringcollectie die wij ter gelegenheid van ons jubileum introduceren moet persoonlijke ondersteuning voor nog meer mensen bereikbaar maken. De naam van de collectie staat voor wie wij als bedrijf zijn en wat de bedden uitstralen: Elan (zn): begeestering, bevlieging, bezieling, enthousiasme, flair, gedrevenheid, geestdrift, gloed, ijver, impuls, levendigheid, strijdlust, vaart, vervoering, vuur, zwier. … aandrift, animo, bevlogenheid, elan, enthousiasme, geestdrift, gloed, ingeving, inspiratie, leven, schwung, toewijding, verve, vervoering, vuur.”

 

EN NOG VEEL MEER!!
Verder in deze editie de noviteiten van Hollandsch Slapen, Vakbeurs Slapen en de Najaarsvakbeurs in De Woonindustrie, de beddenbranche Trendmonitor, nieuwe columns, het 100-jarig bestaan van Aubel Coenen, interview met Recor Bedding, Equilli, Treca Paris, Sleep on Seaqual, Pure Talalay Bliss en Simmons. Kortom, een editie die je als slaapspecialist niet mag missen!!