In een tijd waarin stress en digitale overprikkeling onze nachtrust bedreigen, breidt Auping haar ‘Designed for Life’-positionering uit met een nieuwe campagne. Centraal staat de belofte van ultiem slaapcomfort, waar vakmanschap, innovatie en design samenkomen.
De campagne speelt in op een belangrijke verschuiving in consumentengedrag. Nederlanders ervaren steeds vaker slaapproblemen door stress, geluid en digitale overstimulatie. Tegelijk groeit de wens om slaap actief te verbeteren. Uit onderzoek van het McKinsey Health Institute blijkt dat 45 procent van de consumenten bereid is extra te betalen voor producten die aantoonbaar bijdragen aan betere slaapkwaliteit.
Dijana Husedinovic, Marketing Director bij Koninklijke Auping. “We zien een fundamentele verschuiving in hoe mensen naar slaap kijken. In een wereld waarin je altijd ‘aan’ staat, is slaap de basis voor herstel. Bij Auping doen we geen concessies: we combineren 135 jaar slaapwetenschap met Nederlands design voor een slaapomgeving die diepe, herstellende rust mogelijk maakt.”
De commercial, ontwikkeld door creatief bureau N=5 en verfilmd door regisseur Maria Bodil, verbeeldt de ultieme slaapbeleving van Auping: hoe het voelt om op een Auping te slapen en wakker te worden. Van de Auping NightAir Technology tot het duurzame design; alles is afgestemd op de ultieme slaapervaring.
Thijs Bontje, creatief directeur bij N=5. “Deze campagne laat zien waar Auping voor staat: de ervaring van goed slapen en fris wakker worden. Geen lifestyle-belofte, maar wat je echt voelt wanneer design, technologie en duurzaamheid samenkomen in één bed. De slaap van je dromen. Iets waar je op weg naar je bed al naar verlangt.”
Naast de campagne deelt Auping via online kanalen en social media kennis en inzichten over slaap. Experts laten consumenten kennismaken met de nieuwste innovaties en geven tips voor een gezondere nachtrust. Deze aanpak sluit aan bij een bredere trend waarin slaap steeds bewuster wordt benaderd, van millennials die hun slaapkamer inrichten als wellnessruimte tot de populariteit van slaaptracking-apps en vroeg naar bed challenges op social media.
Bekijk de commercial: https://youtu.be/5JDvquT_z_o