De nieuwste editie van Bedding Business Magazine is weer verschenen met interessante nieuwtjes en interviews uit de Beddenbranche!

 

Beddenbranche Trendmonitor 2019

Uit de Beddenbranche Trendmonitor 2019 blijkt dat de consument online veel zoekt naar bedden. Daarbij heeft verreweg het grootste deel van het zoekvolume betrekking op een boxspring. Maar naar welke merken wordt gezocht? En welke maanden wordt er het meest gezocht? We geven in dit artikel alvast wat previews uit het onderzoeksrapport dat onlangs is samengesteld door Han van Es van Marktdata.

Ducky Dons zet verdere stappen in gerecycled dons

Vorig jaar introduceerde Ducky Dons dekbedden en kussens met gerecycled dons: ReDown. Het dons kwam voornamelijk uit textiel-inzamelbakken dat door het Franse bedrijf Re-Down werd ingezameld. Nu gaan ze het zelf inzamelen. In samenwerking met Restore Kringloop worden oude dekbedden en kussens verzameld en bij Ducky Dons uit elkaar gehaald waarna het dons wordt gerecycled. Ook voor slaapspecialisten komt er iets nieuws: de retourbox.

SleepyOx brengt online consument en beddenspeciaalzaak bij elkaar

Het aankooptraject van een matras of bed/boxspring is de afgelopen jaren sterk veranderd: online oriënteren, offline adviseren. Als gevolg hiervan komen er steeds minder mensen in de winkel. Frank Holtkuile, oprichter van SleepyOx, ontwikkelde daarom een onafhankelijk platform dat de beddenwinkel en consument bij elkaar moet brengen.

Innovatief, inspiratie, internationaal: Interzum

In vier dagen tijd (21-24 mei) heeft de grootste vakbeurs voor toeleveranciers in de bedden- en meubelindustrie, interzum, 74.000 bezoekers naar het beurscomplex in Keulen weten te trekken. In deze editie een uitgebreid verslag van de belangrijkste innovaties voor de beddenbranche.

SUITE 702: suite life is the good life

Toen Shirley Muijrers en Olaf Arkauer een naam zochten voor hun merk kwamen ze uit bij Suite 702, het kamernummer in het Amsterdamse Hilton hotel waar John Lennon en Yoko Ono in 1969 voor hun huwelijksreis een week lang in bed bleven om de wereldvrede te bevorderen. Het merk beoogt zulk fijne producten te verkopen dat mensen gewoon hun bed niet meer uit willen.

10 jaar Boxspring Design

Peter de Kock startte 10 jaar geleden met Boxspring Design, een fabrikant met de merkconcepten Puur en Muna, maar dat ook private label biedt. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een vaste waarde in de beddenbranche. Waar Peter het meest trots op is: “Dat ik de mogelijkheid en de hulp heb gekregen om dit mooie bedrijf te starten. Maar ook op het vertrouwen dat we hebben gekregen van onze relaties en op de prestaties van mijn medewerkers. De naamsbekendheid die we nu al mogen hebben is een bekroning op ons werk!” Binnenkort viert Boxspring Design haar jubileum met familie, vrienden, relaties en medewerkers. Voor nu is het tijd om de trotse eigenaar en zijn bedrijf wat beter te leren kennen.

Dit en natuurlijk nog veel meer! Nog geen abonnee? Klik hier! Voor maar 40 euro per jaar bent u altijd op de hoogte van alles wat er in de beddenbranche gebeurt.