Het shop-in-shopconcept en de collecties van Hypnos voor de Benelux zijn klaar en daarmee hebben we een nieuw merk op de Nederlandse beddenmarkt. Maar wat maakt Hypnos aantrekkelijk voor de slaapspecialist en de consument? Jeroen Haarhuis van Haarhuis & Jansen laat ons kennismaken met het Engelse merk.

Hoe is jullie samenwerking met Hypnos ontstaan?
“Bij Haarhuis & Jansen streven we ernaar om unieke producten te vermarkten in het ‘Payable Premium’ segment. Met Viking zijn wij anderhalf jaar geleden gestart en hebben we inmiddels een prachtig dealernetwerk opgebouwd. En met Dauny hebben we een heel mooi dekbedden en kussen programma. Beide merken zijn uniek en marktleider in hun segment. Toen we ruim een jaar geleden benaderd werden door Hypnos, zijn we naar de fabriek in Engeland gegaan om in eerste instantie het bedrijf te analyseren. Wij zijn namelijk niet geïnteresseerd om met de grote concerns of investeringsmaatschappijen samen te werken. De reden daarvan is dat er ons inziens geen échte passie is voor het beddenvak, maar er voornamelijk gekeken wordt naar de cijfers. Bij Hypnos troffen we een warm familiebedrijf aan met passie voor het vak én met een serieuze visie.

Het familiebedrijf bestaat sinds 1904 en heeft vorig jaar een omzet gerealiseerd van 65 miljoen euro. Deze omzet komt voornamelijk uit Engeland en het bedrijf heeft voor verdere groei ingezet op export in West-Europa met als belangrijkste landen: Nederland, België, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Met Hypnos hebben we een fantastische collectie opgezet voor de Benelux en daarbij een geweldige brochure en marketingplan. Na ruim een jaar voorbereiding is het dan nu zover: de introductie van het enige beddenmerk dat volledig CO2 vrij produceert, uit enkel natuurlijke materialen bestaat en hofleverancier is van het Engelse koningshuis!”

Wil je hier meer over lezen? Klik hier voor een abonnement op Bedding Business Magazine!