Met de officiële lancering van KameoSleep.nl zet Swiss Sense een strategische stap in de internationale e-commerce markt. Dit nieuwe, volledig digitale merk is ontwikkeld om snel uit te breiden naar andere Europese markten. De start is veelbelovend: na een ‘soft launch’ in november heeft het merk al honderden nieuwe klanten en een gemiddelde klantbeoordeling van een 9,4. Kameo® combineert een data-gedreven ‘digital-first’ aanpak met ruim 100 jaar productie-ervaring van het moederbedrijf.
KameoSleep.nl is in de markt gezet als antwoord op de internationale ‘pure players’. Het merk opereert zelfstandig als digitaal label, maar biedt een unieke combinatie: online gemak én fysieke beleving. Hoewel de focus ligt op de digitale klantreis via KameoSleep.nl, zijn de producten ook fysiek te ervaren en te bestellen in de Swiss Sense winkels. Zo verbindt Kameo® snelheid van online shoppen met het vertrouwen van offline advies.
FlexGrid innovatie
Kameo® Sleep introduceert het “beste aanpasbare matras van Nederland”. De kern van dit concept is het innovatieve FlexGrid, een elastisch raster dat zorgt voor optimale ventilatie en drukverdeling, beter dan traditionele schuimen.
Deze technologie is verwerkt in zowel het Kameo® Flex-matras (met 6-in-1 comfortopties) als het nieuwe Kameo® Flex Pillow. Ook dit hoofdkussen is volledig aanpasbaar in hoogte en stevigheid. Door deze modulaire opbouw kunnen consumenten hun slaapcomfort thuis finetunen, waardoor miskopen en retouren sterk worden verminderd.
Service als basis voor succes
“Kameo® is ontstaan vanuit de overtuiging dat online gemak niet ten koste mag gaan van nachtrust,” zegt Steinar Breeschoten, oprichter van Kameo® Sleep. “Wij combineren topkwaliteit materialen met maximale klantgerichtheid. Dankzij Swiss Sense bieden we servicelevels die voor start-ups lastig zijn: 10 jaar garantie en 100 dagen ‘niet goed, geld terug’. Dat we in de eerste maand al honderden slapers mochten verwelkomen met een gemiddelde beoordeling van een 9,4, bevestigt dat de markt klaar is voor deze kwaliteitsstandaard.”
Klaar voor Europa
De modulaire producten en de digitale infrastructuur vormen de blauwdruk voor internationale expansie. Martin Diks, CEO van Swiss Sense: “Met Kameo® hebben we een schaalbaar concept dat digitaal leidend is, maar waar mogelijk ondersteund wordt door onze winkels. Dankzij deze hybride strategie en de hoge klanttevredenheid zijn we klaar om na Nederland snel andere landen te veroveren.”