Bedding Business Magazine is weer verschenen: van retailverhalen en merknieuws tot keurmerken en beurspreviews: dit nummer zit vol concrete inzichten voor iedereen die met slapen zijn brood verdient.

We trappen de 78 pagina’s dikke editie, verrijkt met een prachtige uitklapcover van Hollandsch Slapen, af met Sasa Store. Oprichter Michel van Schoote laat zien hoe je met een scherp gekozen niche, ruimtebesparende slaapoplossingen met esthetiek en comfort, een groeipad creëert. “Ik zag een kans en die heb ik benut,” zegt hij. Zijn hybride aanpak (online plus showroom) bewijst dat specialisme loont, mits je de klantbeleving strak regisseert.

In Zeeland ontmoeten we De Schipper Slapen & Meer, waar vakmanschap en vertrouwen het onderscheid maken. Eigenaar Hanjo de Schipper vat zijn filosofie compact samen: “De nacht regeert de dag.” Met aandacht, maatwerk en duidelijke nazorg bouwt hij aan duurzame klantrelaties, precies het fundament dat nu telt.

Ook op strategisch niveau beweegt er veel. Het nieuwe bestuur van Haco Wonen en Slapen zet een verjongingsslag in en verbreedt het profiel richting slapen. Commercieel directeur Arno van Aken is helder: “Haco is meer dan alleen wonen, we zijn wonen én slapen.” Die koerswijziging raakt direct aan formulekracht en assortiment.

Productnieuws met impact komt van Silvana. Het merk behaalt als eerste Nederlandse kussenlabel het AGR-keurmerk. AGR-directeur Detlef Detjen: “De uiterst positieve reacties van onze medische experts bewijzen dat het Silvana kussensysteem… ook in de praktijk overtuigt.” Een sterk, medisch onderbouwd verkoopargument voor de speciaalzaak.

Verder vieren we 125 jaar Wiemann. Salesman Mark Dillisse prijst de leverbetrouwbaarheid: “Wiemann is een fijn bedrijf om voor te werken. Afspraken worden nagekomen.” Ondertussen breidt Aya of Sweden zijn Benelux-team uit om dichter op de markt te zitten, en zet Ultima Slapen tijdens de Najaarsvakdagen vol in op maatwerk. Ronald Slooter vat het samen: “Ultiem slaapcomfort, design en functionaliteit gaan hand in hand.”

In onze beursspecial kijken we vooruit naar de twee beursevenementen allereerst De Woonindustrie: Dromenland als kompas in een snel ontwikkelend segment, met het vertrouwde credo “relevantie, betrouwbaarheid en betaalbare kwaliteit.” De Hollandsch Slapen Special belooft ook een frisse editie: nieuwe locatie, nieuwe energie, exposanten die aantoonbaar klaarstaan.

Zoals altijd sluiten we af met prikkelende columns: Henny van Straaten (Ontruiming), Maarten Stoffels (de opmars van online slaapoplossingen), Shannon Daams (vijf POS-stylingstrategieën), Peter Zeylmaker (persuasieve communicatie), Jürgen Swinnen (de juiste kussenhoogte), Hidde Hulshof (invloed van het slaapsysteem op schouderklachten), plus Trea & Lianne (Wake-up call) en Pierre van Bergen (Slapen als een pro). Een editie die leest als routekaart van showroom tot strategie, pak ’m erbij!

Nog geen abonnement op Bedding Business Magazine? Mail linda@businesscontentmedia.nl voor de beursaanbieding,