Tijdens de themamaand Slaaptember richten de Beddenspecialist.nl winkels zich in samenwerking met het SlaapKennisCentrum op het verhogen van het bewustzijn rondom slaapkwaliteit bij consumenten. Onderdeel van deze campagne is een reeks gratis webinars op 29 en 30 september onder leiding van slaapfysiotherapeut Hidde Hulshof, gecombineerd met innovatieve meetmethodes in de winkel en bij de consument thuis.

Focus op meetbare slaapadvies

De consument vraagt steeds vaker om maatwerk en onderbouwd advies, ook als het om slaapcomfort gaat. De Beddenspecialist.nl winkels spelen hierop in met de Slaapgedrag Thuismeting, waarbij gebruik wordt gemaakt van de SlaapID-sensor. Deze sensor meet gedurende drie nachten thuis objectief de slaaphouding, bewegingen, temperatuur en het ritme van de slaper. Dit wordt aangevuld met een 3D Postuurmeting in de winkel. Op basis van deze data ontvangt de klant een persoonlijk matras- of bedadvies. “De markt voor slaapcomfort professionaliseert in rap tempo. Door deze meetmethodes kunnen we de klant niet alleen overtuigen op gevoel, maar ook op basis van meetbare feiten,” aldus Maarten Stoffels.

Wetenschappelijke onderbouwing en samenwerking

De webinars in Slaaptember worden verzorgd door Hidde Hulshof, slaapfysiotherapeut en expert verbonden aan het SlaapKennisCentrum. Hij doet al jaren praktijkgericht en wetenschappelijk onderzoek met de SlaapID-sensor en ontwikkelt adviesmodellen op basis van geaggregeerde gebruikersdata. De Beddenspecialist.nl winkels zijn partner van het SlaapKennisCentrum en behoren tot de voorlopers op het gebied van datagedreven slaapadvies binnen de retail. “Wij vinden het belangrijk dat consumenten beter worden geïnformeerd over het belang van een goede nachtrust en de invloed van slaapergonomie op fysieke klachten. Veel mensen hebben geen idee of hun slaapsituatie wel geschikt is en leggen lichamelijke klachten vaak niet in verband met hun matras of kussen, terwijl dit juist regelmatig een rol speelt. De groei van online aankopen van matrassen en kussens versterkt deze onwetendheid alleen maar. Wij zien daarom veel online kopers na een jaar alsnog bij ons in de winkel of via het SlaapKennisCentrum terugkomen met uiteenlopende klachten. Het is duidelijk dat meer kennis en inzicht nodig zijn, zodat consumenten beter voorbereid zijn bij de aanschaf van het juiste product. Met onze webinars, in samenwerking met slaapfysiotherapeut Hidde Hulshof, willen wij consumenten dit inzicht bieden en onze unieke expertise op dit gebied delen,” aldus Maarten Stoffels.

Hier kunnen mensen zich aanmelden voor het gratis webinar: beddenspecialist.nl/webinar

Strategische positionering in de beddenbranche

Met Slaaptember zetten de Beddenspecialist winkels in op het versterken van hun positionering als innovatieve en deskundige speler in de beddenbranche. De combinatie van meetmethoden, professionele begeleiding en de koppeling met wetenschappelijke kennis sluit naadloos aan bij de groeiende behoefte aan gezondheid en personalisering binnen de woon- en lifestylemarkt.