Het begin van het jaar staat altijd in het teken van reflectie, vooruitkijken en goede voornemens. Zo ook bij Emma Sleep. Het bedrijf blikt terug ‘met een naar eigen zeggen kritische blik’ en blikt vooruit op 2024.

”We hebben met een kritische blik naar onszelf gekeken; hoe kunnen we in 2024 verbeteren? Want niet alles verliep even vlekkeloos afgelopen jaar en daar zijn we ons absoluut van bewust. We grijpen het nieuwe jaar dan ook aan voor een frisse start, waarin we aan de slag gaan met drie goede voornemens die zorgen voor een betere nachtrust in 2024. Niet alleen voor Emma zelf, maar juist voor jou: onze klant.

De drie goede voornemens van Emma Sleep in 2024:

1. We verbeteren de klantervaring

”We weten dat afgelopen jaar niet alle leveringen, retourzendingen en terugbetalingen goed zijn gegaan. Dit had niet mogen gebeuren; het Emma-team werkt er hard aan om alle problemen op te lossen en iedereen die op antwoord wacht zo snel mogelijk te woord te staan. Recentelijk hebben we het aantal medewerkers van de klantenservice verhoogd om ervoor te zorgen dat onze klanten sneller worden geholpen. Daarnaast ontwikkelen we momenteel een chatbot en zijn we bezig om processen te automatiseren, zodat we retouren sneller kunnen verwerken. Ook kunnen klanten in aanmerking komen voor compensatie bij een vertraagde levering. Bovendien komt er binnenkort een verbeterde klantenservice, met meer focus op kwaliteit. Naast deze verbeteringen op het gebied van de klantenservice, werken we aan nieuwe systemen en platformen, zoals een nieuw systeem voor (terug)betalingen.”

2. We zetten hoog in op duurzaamheid

”Bij Emma dromen we van een groene toekomst. Daarom introduceren we in 2024 de Emma Second Chance producten in Nederland. Vanaf dit jaar gaan we Emma-producten die tijdens hun proefperiode van 100 nachten terugkomen, uitvoerig inspecteren en grondig desinfecteren. Ook krijgen ze een nieuwe hoes. Hierna bieden we ze aan als onze hoogwaardige Emma Second Chance producten – zorgvuldig verwerkt en gecertificeerd.
Met de Second Chance producten krijg je als klant kwaliteit tegen een goede prijs, met kortingen tussen de 25% en 50% op de originele nieuwprijs. Ook hebben de Second Chance producten dezelfde garanties als onze andere producten, zoals beschreven in onze Algemene Voorwaarden. Door onze producten te recyclen, bieden we een ecologisch duurzamer alternatief dat materiaalverspilling en -vernietiging tegengaat. Kiezen voor een Second Chance matras ondersteunt bijvoorbeeld niet alleen een groenere planeet, maar vermindert ook de ecologische voetafdruk aanzienlijk. Terwijl nieuwe matrassen 95,4kg CO2 uitstoten, zorgen Second Chance matrassen slechts voor 24,1kg CO2-uitstoot; een vermindering van 75%.”

”Daarnaast gaan we met onze nieuwe edge-to-edge technologie de hoeveelheid schuim in elk Emma-matras met 40% verminderen. Dit is belangrijk, omdat schuim schadelijk is voor het milieu. De koolstofuitstoot van de edge-to-edge matras wordt met 53% verminderd in vergelijking met schuimmatrassen. Onze inspanningen op het gebied van duurzaamheid zijn onafhankelijk geverifieerd door Waro.”

3. We vergroten de toegankelijkheid van onze producten en slaap expertise

”We merken dat klanten het fijn vinden om de fysieke winkel te bezoeken, om de producten te kunnen zien, voelen en uitproberen. Daarnaast delen we graag onze (slaap)kennis en vinden we het fijn om direct contact te hebben met onze klanten en een authentieke Emma-ervaring te creëren. In de Emma-winkels staan onze experts klaar om klanten van persoonlijk slaapadvies te voorzien. Zij kijken bijvoorbeeld samen met de klant welk bed, boxspring of kussen het best bij hun slaapposities en voorkeuren past. Daarom gaan we in 2024 nog meer fysieke Emma-winkels openen, onder andere in Rotterdam. Begin 2023 hebben we onze eerste Europese Emma store geopend in The Westfield Mall of The Netherlands, en sinds december 2023 vind je ons ook in Eindhoven. Naast het openen van eigen winkels, zijn we ook onze partnerships met groothandels als Beter Bed aan het versterken. Zo zorgen we ervoor dat onze producten op zoveel mogelijk plaatsen beschikbaar zijn.”