Slaapdiscounter Beddenreus maakt goed slapen al 25 jaar voor iedereen bereikbaar. De succesvolle winkelketen, onderdeel van Beter Bed Holding, scherpt haar strategie nu aan, met nog meer focus op het bieden van goede kwaliteit tegen een zo laag mogelijke prijs. Het bedrijf speelt hiermee in op de potentie om – zeker in het licht van huidige inflatie en forse prijsstijgingen – het marktaandeel te vergroten door aantrekkelijk te blijven voor een groot publiek.

Het 25-jarig bestaan is voor Beddenreus bovendien aanleiding voor de introductie van een nieuwe collectie bedden en boxsprings én de lancering van een vernieuwd winkelconcept en merkstrategie.

Slaap voordelig!
Rode draad in het 25-jarig bestaan is dat Beddenreus goed slapen bereikbaar maakt voor mensen met een kleine beurs en iedereen die de slaapkamer tegen aantrekkelijke prijzen wil inrichten. Beddenreus maakt de (nieuwe) belofte ‘Slaap voordelig!’ waar dankzij de no-nonsense aanpak, die zich onder meer vertaalt in een functionele winkelinrichting, het ontbreken van dure televisiereclames en een slim inkoopbeleid. Dat maakt de slaapdiscounter tot de goedkoopste maar met de optie van extra service voor een concurrerende prijs. Dankzij voldoende voorraad in de winkel kan de klant zijn aankoop nog dezelfde dag mee naar huis nemen of laten bezorgen.

Vernieuwde winkelformule
Als onderdeel van de nieuwe strategie en belofte zijn de huisstijl en winkelformule onder de loep genomen. Perijn Hoefsloot: “Beddenreus staat al 25 jaar klaar voor de consument die voordelig wil slapen. In het nieuwe concept komt deze filosofie nog scherper tot uitdrukking. Bij ons staat de klant centraal en dat uit zich naast scherpe prijzen in een uitgekiend winkelconcept waarin de klant gemakkelijk navigeert en het juiste bed, matras of beddengoed met een passende prijs snel vindt.” In Beverwijk opent vandaag, op 28 september een pilotwinkel. In de loop van 2023 worden de uitgangspunten van de nieuwe formule doorgevoerd in de andere 32 Beddenreus winkels in Nederland

Nieuwe collectie: Kies, mix & slaap lekker
Beddenreus combineert scherpe prijzen met de toenemende behoefte aan personalisatie. Met het ‘Kies, mix & slaap lekker-programma’ kan de klant via een voorselectie zijn bed of boxspring naar wens samenstellen. Perijn Hoefsloot: ‘Hiermee speelt Beddenreus in op de huidige trend van tijdloos design en meer behoefte aan personalisatie, zonder concessies te doen aan de klantbelofte ‘Slaap voordelig!’. Lekker slapen blijft zo voor iedereen bereikbaar.’ De nieuwe collectie is vanaf september in de winkel en online beschikbaar.

Verjaardagscampagne
Beddenreus viert het 25-jarig bestaan met een feestelijke campagne die – hoe kan het anders – in het teken staat van lage prijzen en extra voordelen. Winkelbezoekers krijgen een lekkere traktatie en shoptegoed voor beddengoed bij een aankoop.