Beter Bed Holding sluit eerste kwartaal af met 97.5 miljoen euro. In de Benelux doet Beter Bed het goed. Met 44,4 miljoen is de omzet gelijk aan de omzet in dezelfde periode in 2018.

Beter Bed meldt over de zaken in de Benelux: “De commerciële veranderingen in de Benelux-markten leidden tot een sterke like-for-like-orderintake van + 6,8%. Dit werd vooral gedreven door Beter Bed in Nederland, waar een versterkte online en digitale propositie, nieuwe campagnes en een goede promotiekracht bijdroegen tot een toonaangevend en gestaag groeiend marktaandeel in de Benelux. De totale omzet van € 44,4 miljoen lag in lijn met vorig jaar, met een succesvolle groei van orders die zich vertaalt in een orderboek dat meer dan € 5 miljoen hoger is dan vorig jaar en dat werd opgeleverd in Q2 2019. Het online marktaandeel in de Benelux steeg tot meer dan 10%, vooral dankzij sterke vooruitgang via beterbed.nl en ondersteund door groei in belangrijke markten zoals bol.com, Wehkamp en Fonq. De prestaties in België waren bevredigend, met verschillende acties om het succesvolle commerciële programma van Beter Bed in Nederland om te zetten in een sterke lokale Vlaamse propositie. Om de sterke orderintake in de Benelux te ondersteunen, werden verschillende aanvullende innovatieve initiatieven gelanceerd. Vooral de toevoeging van het signature-merk Tempur en de lancering van het allereerste volledig circulaire boxspring-element, gezamenlijk ontwikkeld met de nationale toonaangevende onderzoeksgroep TNO, bieden geweldige mogelijkheden om de leidende positie in de Benelux verder te versterken.”

In de overige landen (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) is de omzet 20,7% minder dan dezelfde periode in 2018. Dit heeft te maken met de sluiting van 162 niet winstgevende winkels in het laatste kwartaal van 2018.

Hieronder de cijfers voor het eerste kwartaal.

De ‘new business’ bij Beter Bed Holding, bestaande uit Sängjätten in Zweden en de DBC-groothandel, leverden een like-forlike groei van de bestellingen op van + 2,7% en stegen tot € 5,9 miljoen omzet. De organisatie meldt: “De prestaties van Sängjätten waren bevredigend en er is goede vooruitgang geboekt bij de ondersteuning van het voortzetten van een duurzame like-for-like-prestatie in de toekomst. Het assortiment is herzien en verbeterd door het grootste nationale merk Tempur toe te voegen en het belangrijkste lokale duurzame merk Ecolife toe te voegen. De organisatiestructuur is vereenvoudigd en versterkt met als resultaat een aantal verbeterde winkelprocessen en trainingsprogramma’s. Bovendien is de supply chain gereorganiseerd en aangepast aan de lokale vereisten met als resultaat een aanzienlijk verbeterde klantenservice en lagere kosten.”