Tijdens de imm Cologne 2018 presenteert Auping 3 slaapinnovaties. Deze hebben niet per se te maken met de kwaliteit van de bedsystemen en matrassen, maar met andere aspecten voor een goede nachtrust. Auping wil zich steeds meer profileren als de slaapautoriteit in slaapoplossingen en gaat daarbij verder dan alleen het bed of matras.

Uiteraard hoort er bij een goede nachtrust een goed matras/bed. “Maar”, zegt Marjan Reitsma van Auping, “Uit onderzoek aan de hand van resultaten van onze Better Days app geeft de consument geeft aan dat de nummer 1 oorzaak van een slechte nachtrust ‘verkeerde temperatuur’ is. Als tweede noemt men stress. En na invloed licht/geluid komt op 4 slecht comfort; dat het bed/matras niet meer lekker ligt. Onze strategie richt zich op het complete slaapproces. Van in slaap komen tot het fris weer wakker worden. Daarvoor gaan we steeds meer samenwerken met externe partners en start-ups.” Zo is Auping in zee gegaan met de studenten van de TU Delft die de slaaprobot Somnox samen met Auping hebben ontwikkeld. De robot is uit te proberen tijdens de beurs en zorgt ervoor dat mensen met slaapproblemen rustig en beter in slaap komen. Maar Auping gaat nog verder. “We zijn met partners aan het onderzoeken hoe we slaap en ontwaken ook op andere vlakken kunnen verbeteren. Denk daarbij aan oplossingen met licht en temperatuur. Auping heeft al een goede naam, maar op deze manier profileren we ons als echte slaapautoriteit in slaapoplossingen.”

Naast de innovaties kan de branche ook kennis maken met de nieuwe algemeen directeur van de beddenfabrikant: Jan-Joost Bosman. Bosman vervult momenteel nog de functie van Market Director Nederland binnen Auping. Hij heeft ruime ervaring op het gebied van marketing, sales en general management. Eerder werkte hij bij onder andere L’Oréal en Verosol.

Lees meer in Bedding Business Magazine. Nog geen abonnee? Abonneer u tijdelijk voor maar 30 euro voor een jaar en ontvang 6 edities!