Volgens Beter Bed kunnen we gerust spreken van een breed maatschappelijk probleem: 35% van de volwassenen krijgt nog steeds niet genoeg kwaliteitsslaap. “Terwijl slecht slapen ongelooflijk schadelijk is voor onze geestelijke en lichamelijke conditie. Daarom heeft Beter Bed zich verbonden met een netwerk van deskundigen en ontwikkelt verschillende initiatieven om heel Nederland en België beter te laten slapen.” In het persbericht laat Beter Bed verder weten.

Met de strategie ‘Beter slapen, beter leven’ doet Beter Bed Holding er alles aan om het belang van beter slapen voor de gezondheid te promoten.
En om een stap verder te gaan als het gaat om voorlichting en slaapadvies. De ‘sleep better, live better purpose’ is vertaald door de hele onderneming met ieder een eigen aandachtsgebied. Waarbij DBC zich met het merk M line richt op het verbeteren van prestaties, laat Beddenreus zien dat beter slapen niet duur hoeft te zijn en Beter Bed gaat dat stapje verder door betere slaap voor iedereen te bieden. De value-formule biedt een uitgekiend assortiment en geeft onafhankelijk en datagedreven slaapadvies.

Beter slapen, beter leven manifest
Beter Bed werkt samen met artsen, specialisten, gezondheidsinstituten en wetenschappers. Eerder dit jaar bracht Beter Bed de Amerikaanse slaapgoeroe Matthew Walker naar Nederland gehaald om hen te ondersteunen bij het onder de aandacht brengen van het belang van slaap. En om symbolisch een manifest te ondertekenen waarin Beter Bed het voortouw neemt en pleit voor betere slaap als cruciale pijler voor een beter leven. ‘Daar blijft het niet bij’, zegt Perijn Hoefsloot, verantwoordelijk voor marketing & strategic business development: ‘We hebben
hebben een netwerk van experts bij elkaar gebracht om ons te helpen wetenschappelijke ondersteuning toe te voegen op het gebied van slaapkennis, in innovaties, productontwikkeling en advies aan klanten.’

Kennispartners in diverse vakgebieden
De kennispartners houden Beter Bed op de hoogte van de nieuwste onderzoeken en meettechnieken. Zoals voor het innovatieve Beter Slapen ID. Er zijn nu 42 locaties waar mensen met behulp van sensoren volledig wordt doorgemeten om op een wetenschappelijke, onafhankelijke manier het matras te vinden dat het beste bij het lichaam van de klant past.

Arts en slaapcoach
Zo heeft Aline Kruit van trainings- en coachingsbureau LIJV zich als kennispartner aangesloten bij Beter Bed om alle medewerkers in het bedrijf te trainen, van magazijn en slaapadviseurs in de winkel, tot de
directiekamer.

Beter slapen, beter leven: kennis delen en samenwerken
Ook delen zij hun kennis met de ondertekenaars van het manifest. En via de website en sociale kanalen van Beter Bed, blogs en artikelen met iedereen die meer wil weten over beter slapen, en dus beter leven.
‘Zo wordt het hele bedrijf ondergedompeld in de Sleep better, live better visie’, vervolgt Hoefsloot. ‘Sinds publicatie van ons manifest is de telefoon niet meer gestopt en hebben leveranciers, concurrenten, fabrikanten,
klanten en nieuwe collega’s zich gemeld om samen met ons dit gedachtegoed verder uit te dragen.’ In de komende maanden zal de slaapspecialist zich verder verdiepen in mogelijkheden die heel Nederland
en België beter laten slapen.