In deze veertiende editie van de conjunctuurmonitor presenteert het CBM de resultaten over de 1e helft van 2022. In het voorwoord zegt Kees Hogendijk: “Ruim 180 leden hebben de online enquête ingevuld. Ten opzichte van de vorige monitor een stijging van 25 deelnemers en een hoge respons van 33%. Fijn dat zoveel leden actief blijven meedoen. Het historisch overzicht laat voor de 1e helft van 2022 zien dat de resultaten teruglopen, zowel qua omzet, bedrijfsresultaat en personeel als qua investeringen. Respondenten zijn ook negatiever over de 2e helft van 2022. Het consumentenvertrouwen is vanwege alle crises behoorlijk weggezakt. Dat zien we terug in de resultaten van de monitor.”

Lees hier de complete monitor:

220750_CBM_Conjunctuur-2022-02_A4_FC_DEF_WEB-spreads

Metingen van de afgelopen jaren zijn hier terug te vinden: https://www.cbm.nl/over-cbm/feiten-cijfers/conjunctuurmonitor/