Lieven van den Heede is in juli onverwacht vertrokken als directeur van de internationale Meubelbeurs in Brussel. Van den Heede was al zestien jaar verbonden aan de Meubelbeurs, waarvan de laatste 7 jaar als directeur. Van den Heede heeft per mail laten weten dat er een eind aan zijn samenwerking met de Meubelbeurs Brussel is gekomen. Zijn vertrek is onvrijwillig en de exacte reden is onbekend. Inmiddels heeft de organisatie een nieuwe directeur aangesteld. Glenn De Maeseneer volgt Lieven Van den Heede op. De Raad van Bestuur stelt hem en het nieuwe team voor. De Meubelbeurs Brussel staat voor dit jaar gepland van 6 tot en met 9 november.

De raad van bestuur van Meubelbeurs Brussel heeft inmiddels ook wat wijzigingen gehad. Inmiddels bestaat het bestuur uit de nieuwe voorzitter Luc Meers (Mecam), nieuwe ondervoorzitter Marc Veldeman (Veldeman Bedding), schatbewaarder Gratia Vanderschelden (Perfecta) en Hans Vandendriessche (Medal) en Dirk Steenbeke (Passe Partout). Zij laten in een statement over de nieuwe directeur weten: “Met zijn jarenlange ervaring als sales en projectmanager in binnen- en buitenland beschikt Glenn over de nodige skills om ons doel te verwezenlijken. In korte tijd is hij erin geslaagd opnieuw vertrouwen te wekken bij onze exposanten en zijn visie sluit perfect aan bij de weg die de Meubelbeurs Brussel wenst in te slaan”, zegt de nieuwe voorzitter Luc Meers. “De sector zelf is nog vrij nieuw voor Glenn, maar hij heeft ook in andere sectoren bewezen wat hij kan bijbrengen. Daarnaast staan wij als Raad van Bestuur natuurlijk steeds klaar om de nodige ondersteuning te bieden.” Maar wat is dan het doel van de Meubelbeurs Brussel? “Dat blijft het ondersteunen van de markt op een financieel gezonde manier met de nodige aantrekkingskracht naar bezoekers en exposanten toe. Daarbij blijft de persoonlijke relatie met onze exposanten, bezoekers en leveranciers voor ons van uiterst belang. Daarom wordt ook ons team uitgebreid om de nodige kwaliteit in dienstverlening te kunnen aanbieden.”

Het nieuwe team bestaat uit directeur Glenn De Maeseneer, operationeel manager Christine De Visscher en Marketing en Communicatie Manager Thomas Hilbert. In het kort:

Glenn De Maeseneer – algemeen directeur
Glenn zal naast de commerciële activiteiten voortaan ook de algemene leiding en het dagelijks beheer van het bedrijf voeren. Hij zorgt voor een optimale interne organisatie zodat onze stakeholders kunnen rekenen op een kwaliteitsvolle samenwerking.

Christine De Visscher – operationeel manager
Voor alles wat organisatie en standbouw betreft kan u voortaan terecht bij onze nieuwe operations manager Christine De Visscher. Christine was de voorbije 28 jaar werkzaam bij onze grootste partner Brussels Expo waar zij verantwoordelijk was voor de coördinatie tussen beursorganisator en beurs venue. De laatste jaren was zij hét aanspreekpunt voor de Meubelbeurs. Christine weet dus als geen ander wat er allemaal bij de organisatie van onze beurs komt te kijken.

Thomas Hibert – marketing en communicatie manager
Thomas Hibert zet na een korte pauze zijn samenwerking met de Meubelbeurs Brussel opnieuw verder. Hij zal voortaan instaan voor het voeren van sterke marketing en communicatie campagnes. De meubelsector heeft de voorbije jaren heel wat veranderingen doorstaan welke een nieuwe (frisse) aanpak vergen. Door zijn kennis van de event- en meubelsector te koppelen aan innovatieve ideeën zal Thomas hierin een belangrijke bijdrage leveren.

80% van de beursvloer al gevuld
Ondertussen kijkt men bij Meubelbeurs Brussel vol vertrouwen naar een nieuwe editie. “Met een bezetting van +80% zitten we nu reeds ruimschoots boven de capaciteit die vorig jaar bereikt werd. Ook in deze onzekere tijden kan er steeds op de Meubelbeurs Brussel gerekend worden als platform voor de meubelhandel”, aldus de Raad van Bestuur.

Meer informatie: www.meubelbeurs.be