Ook dit jaar was Treca Paris, onderdeel van de Adova Group, weer prominent aanwezig op imm Cologne met een ruime, prachtig vormgegeven stand. Niemand kon om Treca Paris heen, het was echt een bezoekje waard.

Het bezoek vanuit Nederland was met name tijdens de eerste beursdagen overweldigend en dat betekende dat het salesteam overuren draaide. Het merendeel van de bestaande verkooppunten bracht een bezoek, maar ook bleken er een aantal toonaangevende slaapdetaillisten in het merk geinteresseerd te zijn. Volgens Hans Drenth, salesmanager Noord Nederland, was er dit jaar nog meer interesse in het merk dan in het verleden al het geval was: “Treca Paris is natuurlijk een iconisch merk dat al jarenlang een vooraanstaande positie in het topsegment inneemt. En die klassering lijkt zich alleen nog maar verder uit te bouwen. Uiteraard is dat deels verklaarbaar door onze eigen productontwikkeling die zich op een bijzonder hoog niveau bevindt. Zeker als ik dat vergelijk met andere merken binnen dit segment. Onze technieken en het ambachtelijk vakmanschap spreken voor zich. En wat te denken van het design en de keuze aan stoffen die wij bieden? Daarnaast hebben we binnen de beddenbranche natuurlijk ook te maken met merken die zich graag profileren als zijnde de top, maar dat feitelijk niet zijn. En de detaillist gaat dat verschil meer en meer merken. De consument natuurlijk ook. Je merkt dat de betere speciaalzaak daar helemaal klaar mee is. Laten we wel zijn: iedereen moet hard knokken voor z’n eigen succes. En succes behaal je niet door meer van hetzelfde te leveren. Daarom is deze tendens, echte kwaliteit, feitelijk niet verwonderlijk. Men kiest voor zekerheid.”

Positieve flow
Treca Paris zit in Nederland in een absoluut positieve flow en wist in 2019 een aantal gerenommeerde verkooppunten aan zich te verbinden. Het ligt zeker in de lijn der verwachting dat zich dit in 2020 zal voortzetten. Er werd tijdens IMM door het salesteam uitgebreid met geinteressseerde retailers gesproken en dat zal binnenkort een vervolg krijgen. Hans Drenth: “Op dit moment hebben we een goed gespreid dealernetwerk dat overigens nog wel ruimte biedt voor uitbreiding. Maar daarbij hanteren we wel zorgvuldige selectie-criteria. Treca Paris verdient met haar merk-identiteit, uitstraling en collectie slechts de beste verkooppunten. En de beste verkooppunten verdienen Treca paris. Het merk evolueert en innoveert. We leggen de lat hoog voor onszelf en we vragen dat ook van onze partners.”

Hotelys
De fabriek van de Adova Group is ook volledig ingericht op de productie van slaapsystemen voor de professionele hotelwereld. Dit doen zij onder de naam: Hotelys. Tijdens IMM in Keulen had de Adova Group aparte standruimte gereserveerd voor Hotelys met Treca Paris. De producten kunnen op maat geleverd worden en zijn altijd gecertificeerd in overeenstemming met de geldende regels, waaronder de belangrijke norm op het terrein van brandvertraging, NEN-EN 597-1 en NEN-EN 597-2. Tijdens de Independent Hotel Show op 17 en 18 maart in Amsterdam RAI zal Hotelys met de topmerken Treca Paris en Beautyrest by Simmons ook aanwezig zijn.

Meer in de aankomende editie van Bedding Business Magazine!