Auping lanceerde vorige week de eerste ‘Google Action’ voor Google Home, een slimme speaker van Google voor thuis, die werkt middels voice technology, zoals we dat ook van onze smartphones kennen.

Google Home lanceerde van de week de Nederlandse versie van de spraakassistent en Auping mocht daar deel van uitmaken. Voor deze slimme speaker, die de gebruiker opdrachten kan geven en vragen kan stellen, ontwikkelde Auping dus een zogenaamde ‘Google Action’. Aansluitend bij haar merkcampagne ‘Met liefde.’ bedacht Auping een verhaaltje voor het slapengaan voor Google Home. “Auping zet hiermee de eerste stap in de toepassing van spraakgestuurde technologie in de slaapkamer en heeft de ambitie om in de toekomst nog andere toepassingen te ontwikkelen”, aldus de fabrikant.

Door hardop “Hey Google, praat met Auping bedtijdverhaal” te zeggen kan de gebruiker de Google Home-speaker vragen om een verhaaltje te vertellen. Het interactieve verhaal ‘Bram en het magische bed’, ingesproken door Birgit Schuurman, wordt voorgelezen en tijdens het verhaal vraagt de speaker de luisteraars om actief mee te doen. “Een interactief verhaal, waarmee het liefdevolle moment van het verhaaltje voor het slapengaan voor ouders en kinderen nog magischer wordt.”

Auping heeft deze Google Action ontwikkeld samen met voice specialisten van Mindshare en Greenhouse Group Conversational.

 

Fotocredit: bibi neuray